Sporočila in odgovori medijem - 2020

Sporočilo za javnost

S Posveta o plačilnih storitvah
 

Četrtek, 30. januar 2020: Danes se je v Ljubljani zaključil letošnji Posvet o plačilnih storitvah. Rdeča nit posveta je bila  vzpostavitev odnosa med ponudniki plačilnih storitev in fintech podjetji ter aktivnosti vezane na uvajanje takojšnjih plačil v letošnjem letu.

Če je bilo še nekaj let nazaj področje plačilnega prometa eno stabilnejših področij bančnega poslovanja, je s sodelovanjem ostalih deležnikov pri razvoju plačilnega okolja to področje postalo zelo dinamično. Fintech podjetja so postala most med digitalizacijo in komitenti, hkrati pa je uporaba pametnih telefonov zelo spremenila navade ljudi in tudi sam trg plačilnih storitev. Uporabniki namreč pričakujejo takojšnjost in neprekinjenost ponujenih rešitev, hkrati pa dodaten izziv na trgu postavlja množica različnih aplikacij, zato je potrebno zagotoviti tudi povezljivost med njimi oz. interoperabilnost.

V današnjem času imamo dostop do številnih podatkov, pojavlja pa se izziv v njihovi učinkoviti uporabi. Odprto ostaja tudi vprašanje, ali si stranke dejansko želijo, da postanejo tudi same blago -  mogoče bankam zaupajo ravno zaradi tega, ker so njihovi podatki varni in se le ti ne posredujejo dalje. Zanimiv je paradoks, da so bančniki v javnosti čedalje manj priljubljeni, hkrati pa jih ljudje smatrajo za zaupanja vredne in jim zaupajo tako svoja prosta denarna sredstva kot tudi množico osebnih podatkov.

Kot so poudarili predavatelji na posvetu, razvoj in obstoj bančništva sloni na inovaciji in digitalizaciji vseh poslovnih procesov. Izvedba plačila mora nujno postati avtomatičen podaljšek odločitve o nakupu oz. gre razvoj v smeri t.i. »nevidnih plačil«, plačila bodo samo logično nadaljevanje poslovnih dogodkov.

Posebni gost posveta je bil direktor Evropskega plačilnega sveta, ki je predstavil dosedanje izkušnje z uvedbo takojšnjih plačil na področju EU ter nove izzive predvsem na področju harmonizacije mobilnega plačevanja.

V razpravi je bil sicer izpostavljen pomislek glede časovne primernosti uvajanja takojšnjih plačil, glede na presežno likvidnost v sistemu, vendar optimizem predvsem zaradi uvedbe takojšnjih plačil v prvi fazi za poravnavo obveznosti med fizičnimi osebami, ostaja. Ključni izziv pa bo, kako spremeniti navade ljudi oziroma kako prepričati plačnike, da bodo pričeli z uporabo novih mobilnih rešitev.

V zaključku posveta so bila še enkrat izpostavljena uvodoma predstavljena izhodišča: enostavno, hitro in učinkovito izvajanje plačil, ki bodo ostala aktualna tudi v prihodnje.

 

Združenje bank Slovenije
Ljubljana, 30. januar 2020

Nazaj