Dogodki v 2018

LogoZBS_   EMQ2018


Sporočilo za javnost

Na finalu Evropskega denarnega kviza v Bruslju sta sodelovali predstavnici Osnovne šole Dravlje iz Ljubljane

 

Ljubljana, 17. maj 2018: Finalnega tekmovanja Evropskega denarnega kviza, ki je 8. maja potekalo v Bruslju, sta se udeležili predstavnici zmagovalnega razreda nacionalnega tekmovanja, Hana in Sara iz OŠ Dravlje iz Ljubljane. Na tekmovanju sta se dobro odrezali in zasedli mesto v zlati sredini med 25 sodelujočimi evropskimi državami. Vprašanja so zahtevala poznavanje finančnih pojmov iz sveta bančništva, digitalne varnosti in matematike v povezavi z upravljanjem osebnih financ ter obvladovanjem tveganj. Nič v vsakdanjem svetu ni samoumevnega, tudi za obvladovanje osebnih financ in s tem povezanih tveganj je potrebno znanje. Finančno izobraževanje je zaradi kompleksnosti financ bolj pomembno kot kdaj koli prej. Ključno je, da se s tovrstnimi vsebinami začnejo seznanjati mladi ljudje, ki se morajo čimprej naučiti upravljati z osebnimi financami (žepnine, štipendije, počitniško delo itd.) in jih v življenju še čakajo pomembne finančne odločitve glede varčevanja in naložb. Stopnja finančne pismenosti ima torej pomemben vpliv na finančne odločitve posameznika. Študije, kot je OECD raziskava PISA, znova in znova kažejo, da stopnja finančne pismenosti, ki je ključ za upravljanje osebnih financ, ne dosega zadovoljive ravni.

»Pomanjkanje finančnega izobraževanja v Evropi je resen problem s socialnega in ekonomskega vidika," je izpostavil Wim Mijs, izvršni direktor Evropske bančne federacije, in nadaljeval, »nekatere države delajo bolje kot druge, vendar je potrebno več ukrepov, tudi na ravni EU. To lahko primerjate z vozniškim dovoljenjem. Nesreče se bodo zgodile, če ne boste pravilno upravljali. Potrebujemo več vodstva, tudi iz evropskih institucij."

»Moramo vznemiriti naš izobraževalni sistem,« meni Beatriz Morilla, predsednica projektne skupine za finančno izobraževanje pri Evropski bančni federaciji. »Mnogi mladi ljudje ogrožajo svoje finance in niso dobro pripravljeni na svojo digitalno prihodnost. Evropski denarni kviz na zabaven način opozarjanje na ta problem.«

Povratne informacije, ki jih je od sodelujočih šol na Evropskem denarnem kvizu v Sloveniji prejelo Združenje bank, pri čemer je podobno mnenje tudi v vseh ostalih 30 sodelujočih evropskih državah, izkazujejo izredno naklonjenost tovrstni obliki izobraževanja, za katero smo se na Združenju Bank Slovenije  kot člani Evropske bančne federacije odločili skupaj z ostalimi bančnimi združenji po Evropi. Mladi so navdušeni nad načinom učenja finančnih vsebin v obliki kviza, saj finančne teme mnogim tematsko niso blizu, vendar zaradi načina podajanja postanejo bolj zanimive in se na nevsiljiv ter igriv način približajo mladim. 

Glavne ugotovitve ob zaključku letošnjega Evropskega denarnega kviza je moč strniti v naslednja dejstva, in sicer, da je treba dvigniti raven znanja o financah, da znanje vrača zaupanje v finančne institucije in je v korist vseh akterjev v družbi. In nenazadnje je pomembno tudi, da se mladi iz Evrope na tak način povezujejo, spoznavajo, izmenjujejo mnenja in sodelujejo.

 

Združenje bank Slovenije
Ljubljana, 17. maj 2018

 

Mnenje učitelja Aleša Bobka iz Osnovne šole Dravlje, ki je bil mentor projekta na šoli


»Najprej moram posebej poudariti, da smo bili zelo veseli informacije o poteku pilotnega projekta na temo finančnega opismenjevanja in srčno upam, da projekt naslednja leta nadaljuje svojo pot, saj je zastavljen zelo pohvalno.

Gre za izjemno zanimiv in inovativen pristop k temi, ki mladim načeloma ni preveč blizu. Učenje s pomočjo računalniške oziroma telefonske aplikacije se je izkazalo za izjemno zabavno, saj so učenci ob izpolnjevanju kvizov povsem pozabili, da gre pravzaprav za učenje, tako da smo lahko ta kviz igrali tudi uro ali več. Učenci so odgovarjali vsak na svojem telefonu ali pa smo se razdelili v manjše skupinice. Kar dela ta kviz še toliko bolj atraktiven, pa je direktno tekmovanje drug proti drugemu, takojšnja in neposredna povratna informacija o tvojem rezultatu in rezultatu sotekmovalcev ter nenazadnje časovni pritisk, saj hitro odgovarjanje prinaša dodatne točke. Na koncu posameznega kviza smo vedno predebatirali odgovore in se pogovorili o temah, ki so bile vključene ter razmislili, koliko od tega so že vedeli oziroma koliko od tega so že upoštevali (npr. digitalna varnost, spletne prevare, varovanje podatkov, varčevanje, gibanje vrednosti denarja ipd.). Učenci so nato kar sami predlagali igranje kviza (npr. pri nadomeščanjih ali razrednih urah), saj jim je bil izziv, da vsakokrat izboljšajo svoje rezultate, kar jim je tudi uspevalo.

Sam vidim takšen način izobraževanja, pa tudi preverjanja znanja kot zanimiv, mladim atraktiven in izjemno motivirajoč, seveda pa ne moremo mimo dejstva, da je še posebej mamljivo tekmovanje z učenci ostalih šol, kakor tudi nagrada, finale v Bruslju. 

Iz Bruslja smo prinesli tudi simpatične varčevalne pujske, za vsakega enega, tako da smo se dogovorili oziroma naredili načrt, da v kolikor vsak teden privarčujejo evro ali dva, s čimer so se strinjali, da ne predstavlja tako velike vsote, se bo do naslednjega maja, ko bomo morali izbrati zaključni izlet v devetem razredu, nabrala kar lepa vrednost denarja, tako da bo odločitev bistveno lažja.«

 

Kaj sta povedali tekmovalki Hana in Sara po zaključku finalnega tekmovanja kvizu v Bruslju

»Prihajave iz 8.a razreda Osnovne šole Dravlje, ki je zmagal na letošnjem Slovenskem Money Quiz-u. 
 

slika1

Kot razredni zmagovalki sva zastopali naš razred in državo na prvem finalu European Money Quiz-a  v Bruslju. Na finalnem tekmovanju sva se pomerili z ostalimi tekmovalci iz 25 državah li v znanju o denarju, Evropski uniji, digitalni varnosti, matematiki. Na tekmovanju sva se potrudile po najboljših močeh, a je glavna nagrada odšla na Poljsko. 
 

slika2

Prvi dan v Bruslju sva si ogledali znamenitosti Bruslja, okusile belgijske vaflje in njihov znameniti pomfri. 
 

slika3

Organizatorji so nam omogočili tudi voden ogled po Parlamentarium-u, v katerem sva podrobno spoznali zgodovino Evropske unije, Evropski svet, Svet Evropske unije, Evropski parlament, Evropsko komisijo. 
 

slika4

Zvečer so organizatorji tekmovanja za vse tekmovalce priredili slavnosten sprejem na katerem sva spoznali predstavnike vseh 25 držav.
 

slika5

Odigrali smo prvo skupno igro Kahoot, s pomočjo katere smo se spoznali med seboj in tudi katera so glavna mesta držav iz katerih prihajamo. Za nagrado smo dobili posebna darila za razred in spominsko trofejo. 
 

slika6

Drugi dan je potekalo finale na sedežu  European Banking Federation. Tekmovali smo v dveh krogih. V prvem krogu je bilo 17 vprašanj, v drugem pa 13. Vprašanja so bila zahtevna in še kar težka.

 

slika7

Kljub temu da nisva zmagali, sva se naučili veliko novega. Najbolj nam bodo v spominu ostale vsebine s področja osebnih financ. Zdaj malo drugače gledava na najine štipedije. Tudi pot v Bruselj je bila za naju posebna šola. Ves čas sva se zabavali in obenem učili - za življenje. Upamo, da nas bo naš razrednik Aleš Bobek tudi naslednje leto prijavil na tekmovanje.  Želimo ponovno zmagati in skupaj z ostalimi sošolci odleteti v Bruselj na 2. finale European Money Quiz-a. Smo že začeli varčevati v hranilnikih, ki smo jih iz Bruslja prinesli za vse naše sošolce.«

slika8

 

LogoZBS_   EMQ2018


Danes poteka finale Evropskega denarnega kviza 



Ljubljana, 8. maj 2018: Danes so se v Bruslju srečale ekipe 13- do 15-letnikov, ki predstavljajo razrede iz 25 evropskih držav in sodelujejo na prvem finalu evropskega denarnega kviza. Ekipe so se kvalificirale za evropsko finale z zmago na nacionalnem tekmovanju, ki je pritegnilo več kot 41.000 udeležencev po Evropi. Na finalnem tekmovanju sodelujeta Sara in Hana ob podpori učitelja Aleša Bobeka iz Osnovne šole Dravlje iz Ljubljane, ki je zmagala na nacionalnem tekmovanju pri nas. Vzdušje je enkratno, saj mladostniki na zabaven način spoznavajo finančne pojme, ki so pomembni za upravljanje osebnih financ.

Izboljšajte finančno pismenost tudi vi in se nam pridružite naslednje leto. Zabavno in poučno, vabljeni. Povezava na vaje za pripravo na Evropski denarni kviz

 

tekmo

 

prof

 

148,65 kB
Finančna pismenost je ena ključnih kompetenc sodobne družbe, skupna izjava za javnost, objava: 28. 03. 2018

Sporočilo za javnost

Na nacionalnem tekmovanju Evropskega denarnega kviza je zmagala Osnovna šola Dravlje iz Ljubljane

 

Sreda, 14. marec 2018: Na Združenju bank Slovenije smo se tudi letos vključili v aktivnosti  osveščanja o finančnem izobraževanju in finančni pismenosti, ki se pod okriljem Evropske bančne federacije odvijajo v času Evropskega tedna denarja od 12. do 18. marca 2018. Pridružili smo se novi pobudi »Evropski denarni kviz«, ki je namenjen mladostnikom starih od 13 do 15 let. Z uporabo mobilne aplikacije Kahoot učenci pridobivajo in utrjujejo znanje iz finančne ter digitalne pismenosti, matematike in poznavanja evropskih institucij. V testni skupini je sodelovalo osem slovenskih osnovnih šol, ki so se danes uspešno pomirile na zaključnem tekmovanju. Zmagala je Osnovna šola Dravlje iz Ljubljane pod mentorstvom Aleša Bobeka. Dva predstavnika in učitelj zmagovalnega razreda bodo v začetku maja odpotovali na evropski finale v Bruselj. Čestitamo!

Prispevek v oddaji Infodrom, 16.3.2018

 

dravlje1

 

dravlje2