Kampanja ozaveščanja javnosti glede tveganj spletnih goljufij Pazi.se, ki jo že drugo leto zapored izvajajo banke in hranilnice, je na letošnjem 33. Slovenskem oglaševalskem festivalu prejela dve srebrni nagradi in sicer eno v kategoriji Izkušnja znamke ter drugo v kategoriji Zunanje oglaševanje.
Četudi smo že velikokrat slišali, da lahko za lastno varnost največ stori vsak sam, je treba glede na rezultate opravljenih raziskav znova ugotoviti, da je pri preprečevanju kibernetskih prevar najšibkejši in s tem najpomembnejši člen prav človek.
Zato je Združenje bank skupaj s članicami lani izvedlo obsežno kampanjo Pazi.se, namenjeno ozaveščanju javnosti glede spletnih prevar in dvigu zavedanja glede tveganj, ki nam v digitalnem pretijo. Vsebinsko jedro kampanje Pazi.se so predstavljala opozorila in napotki v zvezi z ribarjenjem za občutljivimi ter osebnimi podatki (phishing) in opozorila glede investicijskih prevar. To sta vrsti prevar, ki sta že lep čas v porastu, oškodovanja pa so zelo visoka. Kampanja je naslovila tudi vse ostale spletne prevare, s katerimi se v bankah in hranilnicah najpogosteje srečujejo. Kot je znano, so letos zelo aktualne goljufije, ki jih prevaranti izvajajo s pomočjo oddaljenih dostopov do naprev žrtev.
Glede na rezultate javnomnenjske raziskave in odzive nasploh lahko povzamemo, da je nadaljnje osveščanje nujno, saj med drugim, kar slaba polovica vprašanih, ki so sodelovali v javnomnenjski raziskavi, nikoli ne menja svojih gesel ali PIN številke svoje kartice, nekaj vprašanih pa bi še vedno sporočilo svoja identifikacijska sredstva ali občutljive podatke neznanemu klicatelju. Aktivnosti ozaveščanja je treba usmerjati v osnovna varnostna sporočila in nasloviti vse generacije ter s tem celotno družbo.
Letos s kampanjo nadaljujemo, ker se zavedamo, da je to za varnost vseh nas nujno.
Zdrženje bank Slovenije
Ljubljana, 7. junij 2024