Izvensodno reševanje potrošniških sporov - IRPS
Domača stran / Izvensodno reševanje potrošniških sporov – IRPS
Izvajalec
Izvajalec je organiziran v okviru Združenja bank Slovenije, in sicer kot posrednik v sporu, ki ima tudi namestnike. Imenuje jih direktor Združenja bank Slovenije za obdobje štirih let, pred imenovanjem posreduje predlog v nezavezujoče mnenje potrošniškim organizacijam.
Posrednik v sporu je Vladimir Balažic, njegova namestnika pa sta Mile Dolenc in Franc Testen. Posrednik v sporu in njegovi namestniki izpolnjujejo pogoje iz. 27. in 28. člena ZIsRPS.
Datum vpisa v register izvajalcev IRPS: Odločba MGRT štev. 323-44/2016 z dne 1. 8. 2016.
Izvajalec zaenkrat ne sodeluje v nobeni mreži izvajalcev izvensodnega reševanja čezmejnih potrošniških sporov, ki delujejo v Evropski uniji.
Združenje bank Slovenije – GIZ, Ljubljana
Šubičeva 2, SI – 1000 Ljubljana
Tel.: +386 (0)1 24 29 700
izvajalec.irps@zbs-giz.si
Vpisano pri Okrožnem sodišču v Ljubljani.
Matična številka: 5003920
Osnovni kapital: 0
Davčna številka: 94705631
Navodila za oddajo vloge
Kako oddati vlogo?
Pisna pobuda za začetek postopka mora vsebovati:
- osebno ime;
- naslov prebivališča;
- elektronski naslov;
- podatke o ponudniku;
- dokazila, da je predhodno vložil pritožbo pri ponudniku, in morebiten odgovor ponudnika;
- izjavo, da o zadevi ne teče upravni ali sodni postopek ali postopek pri drugem izvajalcu IRPS;
- dejstva v zvezi z domnevnimi kršitvami ponudnika;
- predloge dokazov, na katere opira pobudo.
Potrošnik lahko vloži pobudo na spletni strani ZBS www.zbs-giz.si, po navadni pošti na naslov Združenje bank Slovenije – GIZ, Ljubljana, Šubičeva ulica 2, SI – 1000 Ljubljana, Slovenija, s pripisom: pobuda za IRPS, ali po elektronski pošti na naslov izvajalec.irps@zbs-giz.si Pobuda se vloži v slovenskem jeziku ali angleškem jeziku, postopek se vodi v slovenskem jeziku.
Trajanje postopka
Potrošnik se lahko kadarkoli umakne iz postopka, za ponudnika pa je sodelovanje v postopku obvezno. Postopek IRPS se izvede kot ustni ali pisni postopek. Povprečen čas trajanja postopka IRPS je 60 do 90 dni.
Posrednik v sporu si tekom postopka prizadeva doseči sporazum o rešitvi spora med potrošnikom in ponudnikom. Če sporazum ni dosežen, izda posrednik v sporu pisno obrazloženo nezavezujoče mnenje o spornem razmerju, ki se vroči samo strankama postopka.
Šteje se, da je postopek končan:
- ko je potrošnik umaknil pobudo za začetek postopka, ali
- z dnem sklenitve sporazuma, ali
- ko je potrošnik seznanjen z mnenjem iz drugega odstavka tega člena.
Letni pavšalni prispevek za ponudnika, ki ni član ZBS, je določen v višini med 2.400,00 in 6.000,00 evrov, konkretni znesek dogovorita izvajalec IRPS in ponudnik s pogodbo glede na velikost ponudnika in predvideno število sporov. ZBS in ponudnik se lahko glede na zahtevnost in predvideno število ter čas reševanja spora dogovorita tudi za nižji znesek.