Obvestilo za podjetja: V veljavo stopijo določila nove uredbe o takojšnjih plačilih – preverjanje nazivov

9. oktobra 2025 stopijo v veljavo določila nove Uredbe EU o takojšnjih plačilih, ki se nanašajo na obveščanje strank o statusu plačila, preverjanje ujemanja med nazivom in IBAN oznako prejemnika plačila, prejem plačila v nekaj sekundah, možnost omejitve višine zneskov plačil in na dostopnost storitve.

Kaj to pomeni za vaše podjetje?

Takojšnja plačila 24/7/365, izvedena v nekaj sekundah
Vaša banka ali hranilnica vam bo omogočila prejemanje in pošiljanje takojšnjih SEPA plačil ves čas – sredstva bodo prispela na račun prejemnika plačila v nekaj sekundah, ne glede na dan ali uro.

Obvezno preverjanje ujemanja naziva in IBAN-a prejemnika plačila (VoP – Verification of Payee) plačila
Gre za nov varnostni mehanizem, ki bo pomembno vplival na plačilne procese, saj bo preverjanje sprožilo opozorilo, če se naziv prejemnika in številka računa (IBAN) prejemnika plačila ne bosta ujemala. Nov mehanizem bo zmanjšal možnost zlorab, ne bo jih pa odpravil.

Kaj morate storiti do uveljavitve Uredbe?

Preverite bančne podatke podjetja:

  • Preverite, ali se naziv vašega podjetja v registrih in pri banki/hranilnici ujema s tistim, ki ga komunicirate javno in z vašimi strankami (na vaših računih, spletni strani, pogodbah ipd.).
  • Če morebiti uporabljate krajši ali trgovski naziv, v napotkih za izvedbo plačil jasno in točno navedite vaš uraden naziv podjetja.
  • Če plačnikom omogočate plačila s pomočjo QR kode, preverite ali vaša QR koda vsebuje vaš uradni naziv.

Posodobite javno dostopne informacije:

  • Na računih, spletnih straneh, e-poštnih podpisih in ostalih dokumentih zagotovite ustrezen zapis naziva in IBAN oznake podjetja.

Komunicirajte s svojimi strankami, partnerji in dobavitelji:

  • Vaše poslovne partnerje opozorite, da naj pri plačilih uporabljajo natančen naziv vašega podjetja.
  • Če ste plačnik vi, preverite uraden naziv prejemnika plačila.

✅ Ali bodo takojšnja plačila zneskovno omejena?

  • Dodatni varnostni vidik prinaša možnost omejitve višine zneskov plačil, s čimer lahko omejite tveganja potencialnih goljufij.

Vse informacije so dostopne tudi na spletnih straneh bank in hranilnic.

 

Združenje bank Slovenije
Ljubljana, 20. junij 2025 

 ________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

📘 Pogosta vprašanja (FAQ) – Takojšnja plačila in preverjanje naziva prejemnika (VoP)

 

🔹 1. Kaj je uredba o takojšnjih plačilih?

Gre za novo Uredbo EU, ki vsem ponudnikom plačilnih storitev nalaga obveznost omogočanja takojšnjih SEPA plačil (instant payments) v evrih. Določila uredbe, ki se nanašajo na obveščanje strank o statusu plačila, preverjanje ujemanja med nazivom in IBAN oznako prejemnika plačila, možnostjo omejitve višine zneskov plačil in dostopnost takojšnjih plačil, stopijo v veljavo 9. oktobra 2025.

 

🔹 2. Kaj pomeni “takojšnje plačilo”?

Takojšnje plačilo je bančno nakazilo, kjer so sredstva prejemniku plačila na voljo v nekaj sekundah, 24 ur na dan, vse dni v letu – tudi med vikendi in prazniki.

 

🔹 3. Kaj je preverjanje imena prejemnika (Verification of Payee – VoP)?

Preverjanje imena prejemnika je nova varnostna funkcionalnost, ki bo v uporabi za vsa SEPA kreditna plačila (takojšnja in ne takojšnja). Preverjala bo, ali se naziv prejemnika, ki ga vpišete pri nakazilu, ujema z nazivom lastnika računa, na katerega nakazujete denarna sredstva. Naziv se mora ujemati z nazivom v registru računov oziroma pri banki prejemnika plačila. Če se podatki ne ujemajo, boste prejeli opozorilo glede neujemanja pred izvedbo plačila. Nakazilo boste lahko potrdili kljub opozorilu, vendar boste s tem sprejeli tveganje, da gredo sredstva napačnemu prejemniku.

 

🔹 4. Za koga sistem preverjanja imena prejemnika velja?

Sistem velja za:

  • vse pravne osebe (podjetja, društva, zavodi, proračunski uporabniki, ipd.),vse ponudnike plačilnih storitev (banke, hranilnice, fintechi),
  • vsa SEPA nakazila znotraj EGP območja.

 

🔹 5. Kako bo to vplivalo na poslovanje podjetij?

  • treba bo dosledno uporabljati uradne nazive podjetij pri plačilih,
  • neujemanje naziva prejemnika bo lahko povzročilo zamudo pri plačilu, če se podatki ne popravijo,
  • sistem VoP se bo izvajal tudi pri avtomatiziranih in množičnih plačilih (npr. plače, dobavitelji).

 

🔹 6. Kako morate kot podjetje storiti?

Primerjajte uraden naziv podjetja, kot je vpisan v registru podjetij s tistim, ki ga uporabljate pri poslovanju, predvsem pa na:

  • računih,
  • pogodbah,
  • spletni strani, in
  • podpisih v e-pošti.

Po potrebi uskladite naziv podjetja v vseh dokumentih in na vseh komunikacijskih kanalih.

 

🔹 7. Ali lahko uporabljamo krajše ali trgovske nazive?

Ne. Funkcionalnost preverjanja imena prejemnika deluje na podlagi natančnega ujemanja uradnega imena, kot ga vodi register podjetij in vaša banka ali hranilnica.
Uporaba skrajšanih  oziroma internih ali trgovskih nazivov lahko privede do zavrnitve plačila, saj slovenske banke zaradi poenostavitve vnašanja podatkov v plačilni nalog na podlagi vnosa IBAN omogočamo predizpolnitev polja z nazivom prejemnik, in sicer zgolj iz uradnih registrov .

 

🔹 8. Kaj naj storimo, če prejmemo opozorilo o neujemajočem nazivu?

Če ste plačnik:

  • preverite pri prejemniku plačila, kako se njegovo podjetje uradno imenuje,
  • popravite vnos in ponovite transakcijo.

Če ste prejemnik:

  • obvestite poslovne partnerje o točnem nazivu podjetja,
  • preverite in po potrebi posodobite svoje podatke.

 

🔹 9. Kaj pomeni “obvezno omogočanje takojšnjih plačil za prejem”?

Od 9. oktobra 2025 mora vsaka banka v EGP omogočiti, da lahko vsi plačniki pošiljajo takojšnja plačila po vseh plačilnih kanalih, kjer je možno oddati navadno kreditno plačilo – brez izjeme, medtem ko je prejem takojšnjih plačil mogoč 24/7, že od 9. januarja 2025.

 

🔹 10. Kako se podjetje lahko pravočasno pripravi?

Do 1. oktobra 2025:

  • Preverite zapis naziva podjetja v svojih dokumentih.
  • Posodobite poslovno dokumentacijo (računi, pogodbe, e-podpisi).
  • Plačnikom sporočite pravilen naziv in preverite ali so sporočilo prejeli ter pri sebi uredili vaše podatke.

 

🔹 11. Kje lahko dobimo dodatne informacije?

  • Pri svoji banki ali hranilnici ali računovodskem servisu.
  • Na spletni strani Združenja bank Slovenije: www.zbs-giz.si.