Odgovori Združenja bank na novinarska vprašanja glede kraje plačilne kartice

Pripravljam članek o izgubi oziroma kraji kartice. Nekaj vprašanj sem poslala posamičnim bankam, vas pa prosim za odgovore na spodnja vprašanja:

  • Kaj svetujete komitentom ob izgubi ali kraji kartice? Kam naj se obrnejo, kako pomembno je hitro reagirati?
  • Čigavi so stroški izgube oziroma kraje kartice – tako izdelave nove kartice kot tudi ukradenega denarja (morebitni stroški nepooblaščenih dvigov, nakupovanja s strani tatov, najditelja)? So tukaj smernice za vse banke ali pogoje določa vsaka banka posamično?
  • Nekatere bank ponujajo dodatno zavarovanje za primer kraje ali izgube). Za katere komitente in zakaj je po vaših ocenah smiselno tovrstno zavarovanje?
  • Koliko je letno izgubljenih ali ukradenih kartic, če imate (skupne) podatke? Je tega čedalje več ali čedalje manj, so izgube/kraje pogosteje v tujini ali doma?
  • Prosim še za nekaj konkretnih nasvetov, kako se karseda zavarovati oziroma kako ravnati preventivno, da bi zmanjšali tveganje pred izgubo ali krajo in na sploh zlorabo kartice.

 

Povezava na odgovore Združenje bank Slovenije, 29.3.2022.

Povezava na Temeljna pravila varne rabe kartic.